BESIX realiseert de nieuwe hoofdzetel voor De Persgroep aan het Kievitplein in Antwerpen

7 februari 2018

Recent haalde BESIX het contract voor de bouw van de nieuwe hoofdzetel van De Persgroep binnen. De Persgroep is een multimediale onderneming die actief is in België, Nederland en Denemarken. Het ontwerp van de toekomstige hoofdzetel is van de hand van het architectenbureau Crepain Binst.

Het contract behelst de bouw in 19 maanden tijd van een 22.680 m² groot en 46 m hoog gebouw. In de sokkel komen verschillende, voor het publiek toegankelijke horeca- en multimediazaken, en het dak krijgt een belvedère die een 360°-zicht op Antwerpen zal bieden. De bouwtijd ging in bij de ondertekening van het contract, terwijl de oplevering gepland is voor midden 2019. Met het project gaat een investering gepaard van ongeveer € 30 miljoen.

We zijn heel trots dat De Persgroep Publishing, een mediabedrijf met internationale uitstraling, ons heeft gekozen om zijn nieuwe hoofdkwartier te bouwen. We moeten rekening houden met een strakke deadline. Het zal een echte uitdaging zijn om alle werken in 19 maanden te voltooien. Maar dit soort projecten ligt ons, omdat we steeds inzetten op een goede voorbereiding en een snelle start", aldus Karel Vermeersch, Deputy General Manager bij BESIX. “We vinden het ook fantastisch dat we met deze nieuwbouw van formaat naast het Centraal Station kunnen bijdragen aan de verdere heropleving van het Kievitplein” voegt Gunter Egghe, Commercieel Directeur, toe.

BESIX startte in december na de afbraak van de laatste woningen onmiddellijk met de uitvoering van de grondkerende wanden, de bemalings- en de graafwerken. Vanaf de tweede helft van februari worden de eerste betonwerken uitgevoerd.

Excelleren in het creëren van duurzame oplossingen voor een betere wereld

BESIX investeert voortdurend in haar kwaliteit, zowel op menselijk als op materieel vlak.

Dat is de reden waarom de overheid, industrie en projectontwikkelaars regelmatig beroep op ons doen om hun projecten uit te voeren”, voegt Rik Vandenberghe, CEO van BESIX Group, eraan toe. "Dit project op het Kievitplein aan het Centraal Station bevestigt onze positie als belangrijke speler in België, met name op het gebied van constant evoluerende stadsontwikkeling. Ook bij dit project engageren we ons om, in overeenstemming met onze visie, het duurzame karakter van stadsvernieuwing te waarborgen.”

Activiteit

Gebouwen