BESIX op Luštica Bay: Akkoord bereikt voor ontwikkeling en bouw van het Chedi Hotel Montenegro

Dinsdag 11 april 2017 — BESIX Group en Luštica Development AD Company tekenden een bindende Memorandum of Understanding om in tijdelijke vennootschap het Chedi Luštica Bay hotel in Montenegro en bijhorende residentiële complexen te ontwikkelen en te bouwen. BESIX is al de hoofdaannemer voor de bouw van het residentiële Luštica Bay, een cultuurtoeristisch dorp dat ontwikkeld wordt in Tivat, op het schiereiland Luštica.

Het Chedi Luštica Bay Montenegro Hotel, na oplevering het grootste 5 sterrenhotel in de Boka Bay regio, krijgt een unieke ligging aan het water en de jachthaven van Luštica Bay. Hotelgasten zullen er kunnen genieten van weidse uitzichten op de haven en de Adriatische Zee. Het hotel zal plaats bieden aan 110 kamers, 2 restaurants, een bar, een congrescentrum, een buitenzwembad, een luxe spa met fitnesscentrum en binnenzwembad en andere ondersteunende faciliteiten.

Het ontwerp van het hotel werd geïnspireerd door de bijzondere Montenegrijnse kuststadjes, in een geheel waar de kwaliteit en de beleving van een luxeresort centraal staat. Het resultaat is een uniek hotel, dat zijn gasten meteen een thuisgevoel geeft terwijl ze de geschiedenis van de regio opsnuiven in een moderne, luxueuze stijl.

Johan Beerlandt, Voorzitter van de Raad van Bestuur, BESIX Group zegt: BESIX werkt al aan het luxeresort Luštica Bay sinds 2012. Begin 2015 leverden we de eerste residentiële fase succesvol op, waardoor de klant ons ook de tweede en de derde fase toevertrouwde. Die laatste fase gebeurde op ‘Design & Build’ basis. We zijn tevreden dat ons engagement, projectmanagement en onze aanpak van value engineering Luštica Bay ertoe aanzetten om ons ook deze extra trekpleister te laten realiseren. We zijn vereerd dat we deze nieuwe referentie aan ons palmares van luxueuze hotelontwikkelingen kunnen toevoegen.

Darren Gibson, CEO van Luštica Development, zegt: Met dit memorandum hebben we het formele kader vastgelegd om een tijdelijke vennootschap op te zetten dat het eerste van zeven hotels in het complex zal voorzien – het Chedi Luštica Bay en bijhorend residentieel vastgoed, ontwikkeld met BESIX. Dit samenwerkingsverband bouwt op een relatie gevormd in de afgelopen jaren van het Luštica Bay project. We zijn tevreden dat de samenwerking tussen onze twee bedrijven nog intenser is geworden. Deze overeenkomst versterkt de reputatie van Luštica Development als een betrouwbare en bekwame ontwikkelingspartner, en bevestigt het aantrekkelijk investeringsklimaat dat gecreëerd wordt door het Luštica Bay project.